fbpx

נידויים חברתיים: נציגי בית הספר וילקומיץ' מראש פינה השתתפו בדיון שנערך בכנסת

אתמול (שני) התקיים דיון בכנסת בוועדה לזכויות הילד על חרמות ונידויים חברתיים בקרב ילדים ובני נוער במסגרות החינוכיות ובמרחב הוירטואלי. הדיון נערך בראשות חברת הכנסת ממפלגת כולנו, ד"ר יפעת שאשא-ביטון ובנוכחות של בית הספר וילקומיץ' מראש פינה.

2

נציגי בית הספר סיפרו על מודל "מצמיחים" הפועל בבית הספר שמטרתו לטפח התנהגויות פרו חברתיות בכתה וטיפול בתוקפנות סמויה של תלמידים.

יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון פתחה את הישיבה: "המטרה של הדיון היא לבחון איך מתמודדים מערכת החינוך, הצוותים והמוסדות עם תופעות חרם ונידוי בתוך בית הספר. הרבה מהחרמות מתחילות במרחב הווירטואלי והגיל הולך ויורד בחשיפה לרשת ולטלפון החכם, אך בסוף אנחנו צריכים להתמודד עם זה בכיתה ובחצר בית הספר. התחושה היא שלמערכת אין את הכלים להתמודד ולהוריד חרם מסדר היום. בחרתי היום לעסוק דווקא במקומות בהם כן מצליחים, כדי להראות שניתן להתמודד עם התופעה".

unnamed

 אוסנת רון-רסקי, מנהלת בי"ס וילקומיץ', ראש פינה: "עברנו תהליך בעקבות מקרה חרם שלא הצלחנו להתגבר עליו של מלכת הכיתה שעברה חרם על ידי מספר  שתיים בכיתה, הבנו שיש משהו שאנחנו לא מבינים ויש משהו שצריך לעשות אחרת. למדנו שילדים לומדים מהר שלחרם יש הרבה כוח, שהוא מתגמל חברתית וככל שהקורבן במעמד חברתי יותר גבוה התגמול יותר גדול.

עוד הוסיפה, רון -רסקי: "שינינו את השיח, כל יום שילדי כיתה א' חוזרים מההפסקה אנחנו מתחילים בשאלות על ההפסקה, ילד שהתנהג בצורה חיובית לחבריו צומח בצורה בלתי רגילה, מי שהתנהג בצורה שלילית שומע שזה לא מקובל בדיון בלי ששמו מוזכר. כך גם אחרי משחק כדורגל ובפעילויות בכיתות היותר גבוהות".

דילוג לתוכן