fbpx

רכבת ההפתעות: נסיעה חינם לכל יעד לתושבי הגליל ברכבת מכרמיאל למשך שלושה חודשים

זמן קריאה מוערך: 5 דקות

כשהבטיח בזמנו ראש הממשלה, בנימין נתניהו על רכבת לגליל, כולם הרימו גבה. היום ההיסטוריה, הגיע לגליל. ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, מנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון ומנכ"ל נתיבי ישראל,ניסים פרץ השיקו היום את הנסיעה הראשונה של קו הרכבת החדש לכרמיאל. קו הרכבת בין תל אביב לכרמיאל יחל את פעילותו ביום רביעי בבוקר, ערב ראש השנה (20 בספטמבר).

11

רכבת ישראל תפעיל בקו זה שתי רכבות בשעה, בשעות השיא. רכבת אחת תפעל בין תחנת כרמיאל לתחנת חוף הכרמל והרכבת השנייה תפעל בין כרמיאל לבאר שבע, עם עצירה בתחנות תל אביב. סך הכל יופעלו מדי יום בקו הרכבת 18 רכבת לחיפה ו-8 רכבות לבאר שבוע, מהשעה 05:30 בבוקר ועד חצות. זמן הנסיעה מתחנת כרמיאל לחיפה מרכז יעמוד על 34 דקות, ולתחנת תל אביב כשעה וחצי בלבד.

עם פתיחת הקו לכרמיאל יוכלו תושבי האזור לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום במשך שלושה חודשים ברציפות, לכל יעד בארץ, באמצעות כרטיס קו רב אישי. בתום שלושה חודשים של נסיעת חינם, תינתן הנחה של 50% במשך שנתיים נוספות לנוסעים שיעלו בתחנות אחיהוד וכרמיאל.

3

במסגרת הפרויקט הענק של משרד התחבורה, שנבנה באמצעות חברת נתיבי ישראל  הוקמה מסילה באורך של כ-23 קילומטרים בין עכו לכרמיאל. המיזם כולל ארבע מנהרות באורך של כ-4.7 קילומטרים. נבנו שתי תחנות רכבת באחיהוד ובכרמיאל. בתחנת הרכבת בכרמיאל נבנו כ-700 מקומות חנייה ובתחנת אחיהוד כ-230 מקומות, עם אפשרות להרחבת החניה בהמשך. העלות הכוללת של הפרויקט נאמדת ב-2.8 מיליארד שקלים.

השר כץ ציין כי קו הרכבת החדש לכרמיאל שיחל לפעול באופן סדיר בעוד כשבועיים הוא הקו המסילתי הראשון המחבר בין הגליל לנגב, באמצעות רכבת ישירה. "עולים על רכבת מהירה בתחנת הרכבת בכרמיאל ויורדים בתחנת באר שבע" אמר השר כץ.

השר כץ אמר כי מדובר באחד הקווים החשובים באזור הפריפריה, שיסייע לצמצם פערים כלכליים וחברתיים. "בנוסף לאיכות חיים גבוהה, יזכו תושבי הגליל הפוקדים את האזור, במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה. אנו מביאים היום את בשורת הרכבת גם לכרמיאל ולערים נוספות, זאת במקביל להשלמתם של פרויקטים תחבורתיים נוספים בצפון ובדרום", אמר כץ.

השר כץ אוסיף כי עם פתיחת הקו לכרמיאל יוכלו תושבי האזור לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום במשך שלושה חודשים ברציפות, לכל יעד בארץ, באמצעות כרטיס קו רב אישי. בתום שלושה חודשים של נסיעת חינם, תינתן הנחה של 50% במשך שנתיים נוספות לנוסעים שיעלו בתחנות אחיהוד וכרמיאל.

4

רה"מ בנימין נתניהו: "כשהייתי ילד היינו שרים: "בין הרים ובין גבעות טסה הרכבת". בין הרים, בין גבעות, במישור, במרכז, בנגב, בגליל. יש לנו חזון לבטל את הפריפריה, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים. אנחנו מחברים את כל אזרחי ישראל אחד לשני, ואת המדינה שלנו לתוך עצמה, עם עצמה. אני חושב שזה דבר נפלא. לאלה מכם שגרים בפרבר שנקרא תל אביב, אתם יכולים לבוא לעבוד כאן ולחזור לישון בתל אביב ולהיפך. זהו יום חג".

מנכ"ל רכבת ישראל, שחר איילון: "רכבת הגליל היא שלב נוסף לקראת הדור הבא של רכבת ישראל. הרכבת תעניק שרות לקהלים חדשים, במקומות חדשים, ביותר רכבות וליותר יעדים.
אנו גאים לחנוך עוד קו חדש ולהגשים את חזון רכבת ישראל כחברה עסקית חברתית.
אנו כבר מוכנים להפעלת הנסיעות הסדירות החל מערב ראש השנה. איישנו את תחנות הרכבת החדשות – אחיהוד וכרמיאל, במיטב הצוותים, הנהגים והפקחים הודרכו על התוואי החדש וכבר מתרגשים להפעלתו, ומרכז הפיקוד והשליטה של רכבת ישראל מוכן ומזומן למשימה".

עדי אלדר, ראש העיר כרמיאל: " נסעתי היום בהתרגשות גדולה ברכבת. זהו יום חג לכרמיאל ולכל תושבי הגליל, מדובר בבשורה גדולה עבורינו.חיבור הפריפריה ברשת התחבורה הלאומית מקרב את הצפון למרכז ומהווה נקודת פריצה עבור כל תושבי הגליל בתעסוקה, במסחר והבאת צעירים לצפון.אני רוצה להודות לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר התחבורה ישראל כץ שדחף ועמד מול כולם והפך את החלום למציאות, לניסים פרץ מנכ״ל נתיבי ישראל ולשחר אילון מנכ״ל הרכבת".

קובץ עובדות

• עלות פרויקט רכבת הגליל – 2.8 מיליארד ₪.• אורך המסילה – 23 ק"מ.• שתי מנהרות לכל צד באורך כולל של 4.7 ק"מ.• 8 הפרדות מפלסיות, קטעי גישור וסלילת כבישים ודרכי שירות.• שתי תחנות נוסעים חדשות: אחיהוד וכרמיאל.

תחנת אחיהוד
מבנה תחנה מרכזי, שני רציפי צד, מבנה מערכות שליטה ובקרה, תחנה לשירות הנוסעים, חניון המכיל 200 מקומות חניה.

תחנת כרמיאל
מרכז תחבורה רחב היקף המשמש אוטובוסים ותחבורה ציבורית, מבנה תחנה הכולל שני רציפים, טרמינל נוסעים בן שתי קומות, מגרש חניה המכיל 750 מקומות חניה.

 תדירות
שתי רכבות בשעה בשעות השיא לכל כיוון, אחת עד באר שבע ואחת לחיפה חוף הכרמל. רכבת אחת בשעה בשעות השפל – עד חיפה חוף הכרמל. כרמיאל – חוף הכרמל – 18 רכבות ביממה. כרמיאל – ב"ש (דרך תחנות ת"א) – 8 רכבות: 4 רכבות בשעות הבוקר, 4 רכבות בשעות אחה"צ/ערב.

 שעות פעילות:
רכבת ראשונה מכרמיאל (05:33) לחיפה חוף הכרמל (06:24).- רכבת ראשונה מחיפה חוף הכרמל (05:57) לכרמיאל (06:50).- רכבת אחרונה מכרמיאל (22:33) לחיפה חוף הכרמל (23:24).- רכבת אחרונה מחיפה חוף הכרמל (22:57) לכרמיאל (23:50).

 זמני נסיעה:
כרמיאל – חיפה מרכז השמונה: 35 דקות. כרמיאל – ת"א סבידור מרכז: שעה ושלושים וחמש דקות. כרמיאל- ב"ש מרכז: שעתיים וחמישים ושש דקות.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
גיליון השבוע
מופץ בעשרות ישובים משנת 1986 לפרסום 04-6971469

כן חיוני/ לא חיוני? האבסורד שבסגר הנוכחי

זמן קריאה מוערך: 2 דקות כן חיוני/ לא חיוני?הסגר החדש גורר איתו יותר שאלות מתשובות, יותר אי הבנות מהסכמות ולצד זה שלל פתרונות יצירתיים כדוגמת אותו בעל עסק שכתב פשוט

אופיר סופר: היה ראוי שהמדינה הייתה משקיעה באופן מיידי מיליארד שקלים במיגון הצפון״

זמן קריאה מוערך: < 1 דקה בדיון שהתקיים בוועדת חוץ וביטחון ביוזמת ח״כ אופיר סופר מסיעת ימינה בנושא תוכנית ״מגן הצפון״, הוא אומנם פירגן לשר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל

דילוג לתוכן