fbpx

זה הזמן להעמיס את המשפחה ולצאת לטייל בגליל

כן כן, דווקא עכשיו. החום הגדול חלף עבר לו וממש עוד רגע הגשם הראשון יצבע את הכל בירוק. זה הזמן להעמיס את המשפחה ולצאת לטייל בגליל.

מאת: יובל בנר

הגליל משופע באפשרויות לטיולים. בין אם בג'יפ, ברגל, או באופנוע, אם התארגנתם על אחד. כמובן, יש עוד כמה דרכים מקוריות לא פחות לטיול שכזה, בעיקר אם חשקה נפשכם בטיול נוף משגע מזווית קצת אחרת.

המסלולים מגוונים ביותר. בכל קטגוריה ניתן לערוך טיול יומי קצר של כמה שעות או לחילופין להעמיס את שקי השינה, לארוז כמה מצרכי מזון ולצאת לדרך.

%d7%a8%d7%90%d7%a9%d7%99%d7%aa-%d7%98%d7%99%d7%95%d7%9c-%d7%91%d7%a0%d7%97%d7%9c-%d7%a9%d7%a0%d7%99%d7%a8

מטיילים בגליל. צילום: פיקוויקי

טיולי ג'יפים:
אחת הדרכים הטובות לתור איזור מסוים הינה בג'יפ. ניתן להגיע למקומות אליהם לא ניתן להגיע ברכב פרטי בזמן קצר יחסית וכך לכסות איזורים נרחבים יחסית. בין אם הינכם בעליהם הגאים של ג'יפ מסוקס או ג'יפון מפונפן, יש לגליל מה להציע לכם בדמות אינספור מסלולים ברמות עבירות משתנות אותן תוכלו להתאים ליכולתכם ורכבכם.

מסלול סובב הגעתון: מסלול יומי ברמת קושי בינונית, מה שאומר כי מיועד לג'יפים בעלי הילוך כוח. הנוף נהדר ועובר בתוך שמורת טבע. המסלול מתחיל בצומת כברי וחירבת הגעתון, עובר דרך איזור מעלות תרשיחא ואגם מונפורט, בין השאר. מומלץ להשאיר זמן בצד לארוחה קלה או לעצירות ממושכות בנקודות יפות. המסלול מרושת בנקודות ציון GPS אך מומלץ להכירו היטב לפני היציאה לטיול.

מסלול סובב הר מירון: לאלה מכם המבקשים לטייל עם הג'יפון ברמה קלילה יותר בדרכי עפר כבושות, ניתן לעשות את מסלול סובב הר מירון. זהו מסלול קליל הטומן בחובו נופים יפים ומעבר דרך הכפרים הדרוזים באיזור. בימי הקיץ אף ניתן לביצוע בג'יפון בעל הנעה קידמית בלבד.

%d7%92%d7%99%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%93%d7%99%d7%a9%d7%95%d7%9f-%d7%94%d7%a8-%d7%9e%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%9f

ג'יפים בנחל דישון נחל דישון. צילום: פיקיוויקי

טיול ג'יפים מאורגן: אם רציתם טיול ג'יפים ואין ברשותכם ג'יפ או שתכנון מסלול הוא ממש לא כוס התה שלכם, הגעתם למקום הנכון. בגליל פועלות כמה וכמה חברות מקצועיות לטיולי ג'יפים שנהגיהן מכירים היטב את המסלולים ואטרקציות. כדאי להזמין מראש ע"מ להתאים בצורה הטובה ביותר את החוויה לרצונותיכם.

טיולי אופנועים:
בין אם אתם שוכרים או קונים אופנועים, עונות המעבר הן המושלמות לטיולי אופנועים בטבע. מזג האוויר מושלם, האוויר הנקי וריחות הטבע הופכים את הרכיבה לחוויה לכל החושים. רבים מכבישי הגליל מציעים חווית רכיבה יוצאת דופן במושגים של כבישי ארץ ישראל. עליות מתפתלות, כבישים צרים ונופים עוצרי נשימה הם רשימה חלקית לרכיבה באיזור זה.

כביש הצפון הישן: כביש זה מתפתל המצומת בצת במערב ועד עמק החולה במזרח. הכביש מערב עליות וירידות, פיתולים, נוף משתנה, כפרים ציוריים ונקודות נוף. מתאים לכל סוג אופנוע כביש וכל רוכב ימצא הנאה בדרך. כמובן, ניתן במקומות מסויימים לסטות מהדרך ולעבור לתוואי כביש הצפון הישן, רק כדי להרגיש איך היה להיות אופנוען לפני 30-40 שנה. נסו ותיהנו.

מהגעתון להר מירון: טיול המתאים לאופנועי שטח בלבד. רמת עבירות קשה עם כמה אתגרים בדרך. המכורים לדבר טוענים לאחד המסלולים היפים שניתן לרכב עליהם בארץ.

 

%d7%90%d7%95%d7%a4%d7%a0%d7%95%d7%a2%d7%99%d7%9d-%d7%94%d7%a8-%d7%9e%d7%99%d7%a8%d7%95%d7%9f
טיול אופנועים בהר מירון. צילום: פיקיוויקי

עם תיק על הגב:
אין כמו טיול הליכה כדי לחוות את הטבע מקרוב. אם אתם נמנים על אלה המסוגלים לשים תיק על הגב ופשוט לצאת לדרך, אין ספק כי הגעתם לאיזור המתאים. הגליל, התחתון והעליון יכול לספק שפע של מסלולים, טיולי נוף, מים, קלים וקשים. בין אתם חובבי טיולי אתגר לבדכם או עם חבר או שניים, או שחיפשתם מסלול לכל המשפחה, תמצאו בדיוק את מה שחיפשתם.
בתור התחלה, ישנם כמה קטעים של שביל ישראל העוברים בתחום הגליל העליון והתחתון. קטעים 3-5 מהשביל לא לבהכרח יתאימו לכל אחד אך לאלה שיחליטו שכן יצפו כמה מהקטעים היפים של השביל. כמו כן, קטעים 10-11 של שביל ישראל מספקים נוף יזרעאלי ורמה קלה יותר של טיול.
בנוסף, אתר החברה להגנת הטבע, כמו גם עמודי אינטרנט אחרים מציעים שפע בלתי נתפס של מסלולים ברמות קושי ואורך משתנות. ניתן גם לתכנן את הטיול כך שיהיה ניתן לשלב כמה מסלולים בטיול ארוך יותר כדי להספיק לחוות כמה שיותר מהטבע.

אטרקציות איזוריות:
לא חייבים להיות בתנועה או להישאר עם הרגליים על הקרע כדי ליהנות מטיול איכותי. יש עוד כמה אלטרנטיבות.
טרקטורון מעופף: הדרך המומלצת לראות כמה שיותר נוף במינימום מאמץ וזמן. זמן ההמראה בדרך כלל יהיה בשעות הבוקר המוקדמות, כך שמומלץ להצטייד בלבוש חם. החוויה לא דומה לשום דבר שהיכרתם, עם כמעט 360 מעלות של נוף פתוח לרווחה, מהירות רגועה ומרחבים אינסופיים.

תיירות חקלאית: ענף חדש יחסית, המתפתח בשנים האחרונות לטובת התייר המצוי. כמובן, יש להתאים את אופי המקום אליכם. לדוגמה, מכוורת או בית בד להכנת שמן זית יתאימו לכל המשפחה אך סיור ביקב וטעימות יין או גבינות בוטיק יתאימו יותר לטיול רומנטי או לבוגרים ואניני טעם יותר. בכל מקרה, ההנאה מובטחת.

 

בסופו של יום, לא חסרים מקומות לבילוי והנאה, בצפון הארץ או בכל איזור אחר. יחד עם זאת מחובתנו תמיד לזכור כי הטיול הינו זכות השמורה לנו רק אם נשכיל לשמר את הטבע ואת כל הקשורים אליו. הקפידו להשאיר את המקום נקי יותר ממה שהגעתם אליו ולכבד את הנמצאים בו, בין אם הם עובדי המקום או מטיילים אחרים לטובת אלה שיגיעו למקום אחריכם. ולא פחות חשוב, נהניתם? החמיאו ופרסמו!

טיול מהנה!

 

דילוג לתוכן