fbpx

שיפוצים- כמה זה הולך לעלות לי?

 

כל פרויקט, גדול כקטן, החל משיפוץ חדר האמבטיה ועד בניית בית חדש, מתחיל ונגמר באותה השאלה – "כמה זה הולך לעלות לי?" התשובה שלי היא פשוטה : אתם מחליטים!

שיפוצים

תמונה pixabay

תכנון תקציב הבניה הוא לא פחות חשוב מהתכנון האדריכלי, כי הוא מה שמשאיר אותנו מחוברים למציאות – התכנון האדריכלי יכול להיות הכי מרשים והכי מפואר אך ללא יכולת כלכלית שתגבה אותו, היזם יכול להישאר עם בור עמוק בכיס או אפילו לא לסיים את הפרוייקט.

אז איך מתכננים את תקציב הבניה בצורה נכונה?

ניקח לדוגמה שיפוץ בבית מגורים. הפעולה הראשונה שעלינו לעשות היא להחליט מה אנחנו רוצים לעשות. מחליפים ריהוט? עושים שינויים במטבח? קונים מוצרי חשמל חדשים? מחליפים ריצוף? התשובות לשאלות האלה חשובות גם לתכנון התקציב וגם עוזרות "ליישר קו" בין בעלי הבית.

כאשר אנחנו יודעים את מתאר השיפוץ, הפעולה השניה שעלינו לבצע היא כתיבת כתב כמויות. עלינו לנתח כל חלל ולפרט את כל האלמנטים שיהיו באותו חלל. ככל שכתב הכמויות יהיה מפורט יותר ומתומחר בצורה מציאותית יותר כך התקציב יהיה מדויק יותר. לבסוף, כדאי לנו לקבוע סדרי עדיפויות. עלינו להחליט על מה אנחנו מוציאים יותר (המלצה: מזרון טוב וכרית טובה מחוללים פלאים בשיפור איכות החיים), והיכן ניתן לחסוך (כל המוצרים שניתן להחליף בקלות – גופי תאורה, שטיחים, וילונות וכו').

ו…..טיפ קטן לסיום – תכננו חריגות. כל פרויקט חורג בתקציב בצורה כזאת או אחרת. כאשר החריגה היא חלק מהתקציב ונלקחת בחשבון – אין חריגות!

הכותב: אוהד אבוטבול בעל משרד לאדריכלות, פיקוח בנייה וניהול פרוייקטים

 

רוצים שגם העסק שלכם יפורסם אצלנו? צרו קשר

דילוג לתוכן